اصول حفظ سلامتی

دوستان عزیز و همراه سلام

تاکنون عبارات زیر را شنیدید:

  • ستّه‌ضروریه
  • شش‌گانه‌های حفظ سلامتی
  • حفظ‌الصحه
  • اصول حفظ سلامتی

 

این‌ها عباراتی هستند که اگر بخواهیم یک زندگی سالم داشته باشیم و سلامتی خودمان را حفظ کنیم و حتی روند درمان بیماری‌ها به سمت بهبودی کامل را سریع‌تر و آسان‌تر طی کنیم باید با آنها آشنا باشیم و به‌درستی از آن‌ها استفاده کنیم.

  1. دانشمندان ایرانی در متون طب ایرانی، به شش‌گانه‌های ضروری سبک زندگی سالم که شامل آب‌وهوا، خوردنی‌ها‌وآشامیدنی‌ها، حرکت‌وسکون (حوزه ورزش و فعالیت فیزیکی)، خواب‌وبیداری، احتباس‌واستفراغ (آن‌چه که ما در بدن باید نگه‌داریم/ آنچه باید از بدن به روش‌های مختلف دفع کنیم)، اعراض‌نفسانی (حوزه سلامت روان) با نام “ستّه ضروریه” اشاره کردند.
  2. امروزه ابتلا به بیماری‌های مزمن از چالش‌های اصلی نظام سلامت است و بسیاری از افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به‌علت ابتلا به این دسته از بیماری‌ها است، آیا این بیماری‌ها را می‌شناسید؟
  3. دقیقا؛ بیماری‌هایی مثل دیابت، فشارخون، چاقی و ….از این دسته بیماری‌ها هستند که عمدتا علت ابتلا به آن‌ها، اشکال در سبک زندگی افراد است و تغییر و اصلاح سبک زندگی، اولین قدم در پیشگیری و کمک به درمان این بیماری‌ها است.

حفظ‌الصحه علمی است که به بیان اصولی می‌پردازد که می‌تواند سلامت بدن را نگه ‌دارد و اگر هم فرد مبتلا به بیماری شده است به وی کمک کند تا سلامتی او برگردد؛ بنابراین امروزه به‌واسطه شناخت و رعایت این اصول می‌توان از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد.

تیم ما سعی می‌کند شما دوستان را قدم به قدم با اصول این علم آشنا کند و امیدواریم بتوانیم مسیر حفظ سلامتی را با همدلی و همراهی هم طی کنیم.

سلامت و دلشاد باشید.

مقالات مشابه

اصول حفظ سلامتی

دوستان عزیز و همراه سلام تاکنون عبارات زیر را شنیدید: ستّه‌ضروریه شش‌گانه‌های حفظ سلامتی حفظ‌الصحه اصول حفظ سلامتی   این‌ها عباراتی هستند که اگر بخواهیم

ادامه مقاله »

 فواید خواب مناسب

دوست و همراه عزیز سلام در مطلب پیش‌رو در رابطه با خواب‌وبیداری با شما صحبت می‌کنیم: خواب‌وبیداری یکی از ارکان حفظ سلامتی در  ما به‌شمار

ادامه مقاله »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *